Galambos Péter elsősorban színházrendező, de maga tervezi a díszleteit, és maga írja a színpadi szövegeit - társakkal, mert számára fontos a közösségépítés is. A látványos díszlettervek képzőművészeti tevékenységéből születnek, ugyanis Péter mindemellett festő is. Rendez, díszletet tervez, ír, fest tehát, ez az oldal pedig arra hivatott, hogy ezt a széles életművet - különösen a jelenlegi munkáira összepontosítva - megpróbálja összefogni.
2015. december 23., szerda
Kritika a Szeszélyes nyárról
A Szeszélyes nyár művészei a Hír tv-ben
Söptei Andrea és Bakos-Kiss Gábor a Szeszélyes nyárról a Hír tv reggeli műsorában.
Szeszélyes nyár
Szeszélyes nyár
csehszlovák vízirevü
Bemutató: 2015. december 12. - Nemzeti Színház
Krokovy Vary „fürdőváros” unalmas nyári nyugalmát egy vándor bűvész-kötéltáncos és a gyönyörű, fiatal segédje, Anna megérkezése kavarja fel. A csendes napokon egymást emelkedett stílusú csipkelődéssel szórakoztató három jó barát életét megbolygatja a cirkuszosok érkezése.
A költői lelkületű kanonok, az anekdotázó őrnagy és a filozofáló fürdőmester egy pillanat alatt beleszeret a szépséges Annába, és mindhárman megpróbálják meghódítani. A fürdőmester elhanyagolt felesége, Katerina pedig a bűvész bűvkörébe esik.
Mintha a szabadság istene és istennője jelenne meg a városkában, ahol megállt az idő: mind a három férfi szeretné magának Annát, még ha ez végül testi-lelki sebesülésekbe is kerül, Katerina még oda is költözik a cirkuszos kocsiba, de a mutatványos élet közelről már nem olyan vonzó. A szabadság fárasztó és veszélyes.
Három nap és három éjszaka története, mint a mesében – csak éppen közben lezajlik ötven év viharos cseh történelme 68-tól máig. Hőseink számára mintegy háttérzajként, rádióból és tévéből, zenékben és dokumentumokban szűrődik csak be a külvilág és a történelem, amiről nem vesznek tudomást.
Három nap és három éjszaka kalandjai után ismét helyreáll a csönd és a nyugalom, mert a negyedik nap reggelén már csak hűlt helye van a cirkuszos kocsinak… Minden marad a régiben. Vagy talán mégsem egészen...?
A teljes szinopszis itt található.
A Na'Conxipanban hull a hó trailere
Színmű Gulácsy Lajos festő életéről és művészetéről. Na’Conxypan egy kitalált ország. Lakói otthon érzik magukat a birodalomban, ahol lehet – és jó – embernek lenni. In memoriam Bertók Lajos. A főszerepben: Kristán Attila.
Gulácsy Lajos, a XX. század egyik legnagyobb magyar festője írásokat is hagyott ránk: meséket, novellákat, regénytöredékeket, újságcikkeket, leveleket. Ezek alapján készül az előadás. A “Na’ Conxypanban hull a hó” egy ember története, aki legtöbb művét Olaszországban alkotta, de soha, sehol nem talált otthonra a világban. Így született meg Na’ Conxypan, a képzelt, teremtett világ. Gulácsyt barátai, szerelmei, családja és rajongói próbálták megmenteni az őrülettől. Sikertelenül: harminckét éves korában elhatalmasodott rajta a skizofrénia, elborult az elméje. Élete hátralevő húsz évét elmegyógyintézetben töltötte.
Az előadás azt a kérdést járja körül, mennyiben vagyunk mi magunk okozói boldogtalanságunknak, betegségünknek, és mennyiben vannak külső okai: hibáztathatjuk-e környezetünket balsorsunkért? Miféle erővel képes a gondolat, a képzelet jobbítani a világon, és hogyan képes ugyanez az erő megbetegíteni, pusztítani, ha tisztánlátásunkat elveszítve vélt vagy valós érdekeink miatt a magunk képére akarjuk formálni a valóságot?
A teljes szinopszis itt található.
Galambos Péter életrajza
Galambos Péter (1962. október 26.-) a Képző- és Iparművészeti Szakközépiskola alkalmazott grafika szakán tanult, majd 1992-ben a Színház- és Filmművészeti egyetem rendező szakán végzett. Dolgozott filmgyári asszisztensként, 1996-1998. között volt art director a Sky Filmnél, majd 1999-2000. között a Budapesti Objektív Csatorna adásrendezője volt.
1992-től dolgozik színházi rendezőként és díszlettervezőként. Számos előadást hozott létre többek között a Veszprémi Petőfi Színház, a Zsámbéki Színházi és Művészeti Bázis, a Bárka Színház, a székesfehérvári Vörösmarty Színház, tatabányai Jászai Mari Színház, az egri Gárdonyi Géza Színház, a Szegedi Nemzeti Színház, a Centrál Színház, a debreceni Csokonai Nemzeti Színház, Pesti Magyar Színház és a Nemzeti Színház társulatainak művészeivel.
Színházi munkái:
- Georg Büchner: Leonce és Léna rendező, díszlettervező (1991, Ódry Színpad)
- Szerb Antal: Utas és holdvilág rendező, díszlettervező, színpadra alkalmazta (1995. Móricz Zsigmond Színház)
- Henrik Ibsen: Peer Gynt rendező, díszlettervező, színpadra alkalmazta (1996. kecskeméti Katona József Színház)
- Anton Pavlovics Csehov: Ványa rendező, díszlettervező, színpadra alkalmazta (1997. kecskeméti Katona József Színház)
- Frici (Karinthy Frigyes-kabaré) rendező, díszlettervező, színpadra alkalmazta (1998. kecskeméti Katona József Színház)
- Senki földje (Casablanca) rendező, díszlettervező, színpadra alkalmazta (1999. Móricz Zsigmond Színház)
- Magyar Panteon (Örkény István műveiből) rendező, díszlettervező, színpadra alkalmazta (2000. Madách Színház, Stúdió)
- Füst Milán: A feleségem története rendező, díszlettervező, színpadra alkalmazta (2001. Jászai Mari Színház, Népház)
- Férjek (Cassavetes forgatókönyve alapján) rendező, díszlettervező, színpadra alkalmazta (2001. Gárdonyi Géza Színház)
- Molnár Ferenc: Az üvegcipő rendező, díszlettervező(2002. Jászai Mari Színház, Népház)
- Szép Ernő: Ádámcsutka rendező, díszlettervező, színpadra alkalmazta (2002. Új Színház)
- Heinrich Böll: Katharina Blum elvesztett tisztessége rendező, díszlettervező (2003. Gárdonyi Géza Színház)
- William Shakespeare: Szeget szeggel rendező, díszlettervező (2003. Vörösmarty Színház)
- Németh Ákos: Müller táncosai rendező, díszlettervező (2003. Veszprémi Petőfi Színház)
- Müller Péter: Részeg józanok rendező, díszlettervező, színpadra alkalmazta (2004. Budapesti Kamaraszínház - Shure Stúdió)
- William Shakespeare: Szentivánéji álom rendező, díszlettervező, színpadra alkalmazta (2004. Vörösmarty Színház)
- Henrik Ibsen: Nóra rendező, díszlettervező, színpadra alkalmazta (2005. Soproni Petőfi Színház)
- Anton Pavlovics Csehov: Platonov rendező díszlettervező, színpadra alkalmazta (2005. Zsámbéki Színházi és Művészeti Bázis)
- Molnár Ferenc: Az üvegcipő rendező, díszlettervező (2005. Veszprémi Petőfi Színház)
- Szép Ernő: Ádámcsutka rendező, díszlettervező, színpadra alkalmazta (2006. Veszprémi Petőfi Színház)
- Edward Albee: Kényes egyensúly rendező, díszlettervező (2006. Szegedi Nemzeti Színház)
- Tasnádi István: Titanic vizirevü rendező, díszlettervező (2008. temesvári Csiky Gergely Állami Magyar Színház)
- Kovács-Cohner Róbert: Élektra rendező (2009. Vörösmarty Színház)
- Molnár Ferenc: Játék a kastélyban rendező (2009. Vörösmarty Színház)
- Füst Milán: A feleségem története rendező, színpadra alkalmazta (2010. Magyar Színház)
- Israela Margalit(wd): Trió rendező, díszlettervező (2011. Vörösmarty Színház)
- Galambos Péter - Kovács-Cohner Róbert: Jászai rendező, szerző (2012. Csokonai Nemzeti Színház)
- Galambos Péter - Kovács-Cohner Róbert: Na' Conxypanban hull a hó rendező, díszlettervező, szerző (2012. Csokonai Nemzeti Színház)
- Tanár úr kérem, minden másképpen van! (Karinthy Frigyes-kabaré) rendező, színpadra alkalmazta (2013. Vörösmarty Színház)
- Israela Margalit: Trió rendező, díszlettervező (2013. Vilniaus mažasis teatras(lt))
- Vajda János: Mario és a varázsló rendező, díszlettervező (2013. Magyar Állami Operaház, Erkel Színház)
- Bartók Béla: A kékszakállú herceg vára rendező, díszlettervező (2013. Magyar Állami Operaház, Erkel Színház)
- Galambos Péter - Kovács-Cohner Róbert: Boldogságlabirintus rendező, díszlettervező, szerző (2014. Nemzeti Színház)
- Vladislav Vančura - Ernyei Bea - Galambos Péter: Szeszélyes nyár rendező, díszlettervező, szerző (2015. Nemzeti Színház)
- Bereményi Géza: Shakespeare királynője rendező, díszlettervező (2016. Városmajori Szabadtéri Színpad, kaposvári Csiky Gergely Színház)
(Forrás: Wikipedia)
Feliratkozás:
Megjegyzések (Atom)
